sep 28

Dag 27 – Naar Calgary

Woensdag 28 september 2016

Van Drumheller naar Calgary / Airdrie
Overnachting: Holiday Inn Express & Suites
Gereden km’s: 135

Om 7.00 uur ben ik toch alweer wakker. Ik ga vast een beetje opruimen en douchen. Maak nog wel een lekker ontbijtje voor de laatste keer in de camper. Onze Canadese vrienden gaan eerder op pad, dus die zwaaien we nog even uit. Dan moeten we toch echt meters gaan maken. Jos gooit de koffers naar boven en ik prop alles erin. Voor zover dat past. We hebben heel weinig gekocht, maar de koffers zaten propvol tot we weggingen. Misschien toch even een kleintje erbij halen straks.

We ruimen alles netjes op, dumpen de watertanks en dan zijn we om 5 voor 11 klaar om te vertrekken. Aangezien we om 11 uur van de camping moeten is dat een prachtige timing al zeg ik het zelf. Het is een uur en een kwartier rijden naar het hotel, dus we hebben alle tijd.

Eenmaal in Airdrie rijden we dan ook eerst naar de Cross Iron Mills. Dit is een gigantische mall. Hier zit ook de Bass Pro waar we in het begin even waren, maar toen hebben we niet de rest van het winkelcentrum bekeken. Natuurlijk ook weer even bij Bass Pro naar binnen, al kopen we maar twee kleine dingen, het blijft een wereld zaak.

We lopen de hele mall door en eten wat in de food court. Het is hier zo groot, zoveel winkels, maar een normaal betaalbaar koffertje kunnen wij dan weer niet vinden. Op de weg naar het hotel toch nog maar even stoppen bij de Walmart dan, hup slagen direct voor een prima koffertje en weer weg.

We komen aan rijden bij de Holiday Inn die we geboekt hebben. Maar eenmaal voor de deur vinden wij het helemaal niets. Dus ik bel vanaf de parkeerplaats om te annuleren. Geen probleem. We rijden naar de Best Western een stukje verder. We weten niet zeker hoe het daar zit met parkeren en wij hebben natuurlijk wel iets meer ruimte nodig dan een normale auto. Er is een soort van parkeerdek, maar we weten niet of wij daarop mogen.

We gaan naar binnen en ze hebben in ieder geval een kamer, dus dat is al mooi. En ja hoor, wij mogen gewoon op dat parkeerdek staan met de truck-camper. We worden zeer vriendelijk geholpen en zijn blij dat we hier naar toe zijn gegaan. Er is ook een restaurant in het hotel, dus dat maakt het voor het eten straks ook makkelijk.

We zetten de verslagen online en gaan allebei lekker in bad. Ja, die hebben we wel een beetje gemist hoor. We gooien de koffers leeg om ze zo weer te herpakken maar nu met het gewicht een beetje beter verdeeld. Eerst even een hapje eten beneden. We nemen allebei een lekkere fish & chips. Drankje erbij, prima afsluiting. Boven nog even de koffers inpakken en dan lekker slapen. Zo’n kingbed is dan ook niet verkeerd, kunnen we weer een beeetje wennen voor als we thuis zijn. Morgenochtend voor 11 uur naaar Fraserway en dan op naar het vliegveld. Jullie horen ons weer wanneer we thuis zijn. Bedankt voor het meelezen en de reacties zover en tot in Nederland!

Oja, er zijn dus geen foto’s vandaag 😉

Plaats een bericht

You must be Ingelogd als to post a comment.