sep 18

Dag 11 Wolfe’s Neck State Park

Maandag 18 september 2023
Wolfe’s Neck State Park en omgeving
Overnachting: Wolfe’s Neck State Park

Vanaf vandaag brengen we een paar dagen door met Wayne & Stacey. Vrienden die hier een stukje verderop wonen. Sinds 2015 zijn wij met hen bevriend. Zij zijn familie van de soldaat waarvan wij het graf hebben geadopteerd in Margraten. Het is de derde keer dat wij hier zijn.

Wat een beetje heel jammer is vandaag, dat het regent. En dat doet het al uren, en zal ook nog uren doorgaan. Was het gisteren zo mooi, vandaag is het helemaal niks. Het lijkt Nederland wel. Maar goed, om 11.00 uur worden we opgehaald bij de camper. Superleuk om hen weer te zien. We kletsen even bij, we spreken ze regelmatig, dus dat bijkletsen duurt geen uren en dan gaan we naar Kittery Point. Daar is Fort McClary State Historic Site. Een fort dus, op een mooi punt aan de oceaan. Als we er aankomen is het echter gesloten, we hadden de website nog gecheckt en het zou open zijn. Maar blijkbaar vanwege het slechte weer zijn ze toch dicht. Tja, want wie gaat er nu naar een fort met dit weer? Nou, wij dus. We zetten de auto voor het hek en lopen er nog wel even naar toe. Maar ja, in de regen is het natuurlijk gewoon niet leuk. Het uitzicht is op zich prachtig, over de zee met veel (zeil)bootjes die voor de kust dobberen. Maar het is een grijze bedoeding. Dus we vertrekken weer.

We zoeken een restaurantje op in de buurt voor de lunch. We vinden een gezellig, klein restaurant met uitzicht over het water. Aan dat laatste hebben we natuurlijk niks vandaag, maar het eten is er goed en het is heel gezellig.

Na de lunch gaan we nog naar Kittery Trading Post, gigantische outdoor winkel. Zo groot, dat de heren de dames kwijtraken of andersom. Maar dat komt weer goed 😄 en niet onbelangrijk, we lopen droog.

In de avond eten we bij W&S en vieren we onze verjaardagen. Cadeautjes heen en weer sturen doen we niet meer, het is echt belachelijk duur geworden (beide kanten op) dat de lol er dan wel vanaf is. Dus vieren we vandaag 4 verjaarden tegelijk. Echt leuk, met zelfgebakken apple pie met 4 kaarsjes. Ze brengen ons terug naar de camping waar we om 23.00 uur zijn. Dat is in deze vakantie een latertje voor ons, hahaha. Maar gezelligheid kent geen tijd!

Vanwege het slechte weer vandaag geen foto’s 😢

Wij vinden het leuk als je een berichtje achterlaat in ons gastenboek 😉