sep 09

Dag 2 Toronto – Niagara Falls

Zaterdag 9 september 2023
Van Toronto naar Niagara Falls
Overnachting: Niagara Falls KOA

Vroeg wakker natuurlijk, vanwege het tijdsverschil. Prima bedden in dit hotel, goed geslapen. Om 9:15 uur worden we opgehaald door Fraserway. Hij is mooi op tijd, er zitten nog 2 Duitse dames in de shuttle, maar verder komt er niemand meer bij. Het is nog een aardig stuk rijden en om even voor 10.00 uur zijn we er. We worden gelijk geholpen en het papierwerk wordt in orde gemaakt. Als we naar de truck camper lopen zijn we toch weer onder de indruk van hoe groot zo’n ding toch nog is. Hoog, vooral heel hoog.

De truck zelf is splinternieuw, staat 364 km op de teller. De cabine is iets ouder, maar ziet er ook heel netjes uit. We mogen alvast kijken of de inventaris compleet is, dan komt ze straks terug voor de uitleg.

De uitleg gaat best snel, want we hebben zo’n truck camper tenslotte al 2x eerder gehuurd, dus veel weten we nog wel. Uiteindelijk rijden we om 11:15 uur van het terrein af. Heel mooi, het heeft wel eens langer geduurd.

Op naar de Walmart om de eerste inkopen te doen. Even heerlijk door de gigantische winkel struinen, je bent er toch wel even zoet mee. De BBQ die we willen hebben ze helaas niet, dus daar kijken we morgen nog wel even voor. Morgen kunnen we toch ook pas de versproducten inkopen, want dan gaan we de grens over naar de USA. Er mogen geen verse producten meegenomen worden over de grens. Boter, kaas en eieren laat dus nog even op zich wachten.

Voordat we naar de eerste camping gaan maken we nog een tussenstop. We gaan even naar Bass Pro Outdoor Store. Ook zo’n geweldige winkel. We kijken onze ogen weer uit bij de lange rij aan geweren die je hier kunt kopen. Voor de jacht, maar toch, blijft een bizar gezicht. We kopen allebei nog een vest, want het kan natuurlijk best afkoelen hier. Alsof we een excuus nodig hebben.

Het weer is trouwens vandaag oké, 22 graden. Prima temperatuur, wel met veel bewolking. De zon zien we maar af en toe. Er valt zelfs nog even kort een klein beetje regen als we onderweg zijn.

Van Bass Pro is het nog maar 10 km naar de camping. Vandaag staan we op een KOA. Een camping met alles erop en eraan. Voor de eerst nacht vinden we dat wel prettig. Kunnen we even goed kijken of alles werkt. De koffers worden uitgepakt en alles krijgt een plekje en zo maken we het tiny house op wielen ons eigen huisje voor de komende weken.

We zijn best een beetje moe nu, dus gaan op tijd slapen. Welterusten!

Wij vinden het leuk als je een berichtje achterlaat in ons gastenboek 😉