sep 08

Dag 1 Amsterdam – Toronto

Vrijdag 8 september 2023
Van Amsterdam naar Toronto
Overnachting: Courtyard by Marriott Toronto Airport
KM:

Daar zijn we weer, eindelijk weer eens een ouderwets reisverslag van een Amerika rondreis. Het is alweer even geleden, maar we hebben er zin in!

Gisterenmiddag zijn we op ons gemak naar Van der Valk Schiphol gegaan, waar we in de middag nog heerlijk op het terras hebben gezeten en genoten van het heerlijke weer. Goed begin van de vakantie!

Prima geslapen, maar bij het wakker worden om 6 uur was er al een mail van Air Canada dat onze vlucht vertraging heeft vandaag. Dat is dan wel weer jammer natuurlijk. Anderhalf uur ook maar liefst. We nemen toch maar de shuttlebus van 8.00 naar Schiphol, waar je dan in 10 minuten bent. Prima geregeld.

We kunnen wel al de koffers inleveren, dus dat doen we dan maar. Het inchecken via de app ging gisteren trouwens prima. De security gaat ook best vlot, het is druk maar goed te doen. De douane duurt dan wel weer wat langer, flinke rijen hier. Al met al zijn we een uur na het inleveren van de koffers door de douane.

Tijd voor koffie en ontbijt en dan maar wachten en de borden in de gaten houden. Maar eerder worden doet het niet. Uiteindelijk gaan we pas om 14:10 uur de lucht in. Bijna 2 uur later dan gepland.

Alles verloopt ook nogal chaotisch bij Air Canada vinden wij. Het is de eerste keer dat wij met deze maatschappij vliegen, maar we zijn nog geen fan zeg maar.

Maar goed, we zitten en zijn vertrokken! Bij het eten hebben we geen keus meer en krijgen de pasta, de kip is al op. Nu zijn wij echt niet moeilijk met vliegtuig eten, maar de pasta is echt niet lekker. Dus veel eten we niet. Wat jammer is, want er komt ook urenlang niks meer. Het licht gaat (bijna) uit en de raampjes moeten naar beneden. Op een nachtvlucht zijn we dit wel gewend, maar het is gewoon middag.

Pas in het laatste uur gaat alles weer aan en krijgen we een kipbroodje (of zoiets, die hebben wij hebben maar overgeslagen).
De vlucht zelf is verder prima, en ook vliegt hij lekker door. Uiteindelijk landen we om 15:45 uur in Toronto. Ipv 14:20 uur. Dus toch iets ingehaald.

Op het vliegveld gaat alles vlot en staan we snel bij de bagageband, wat dan weer wat langer duurt. Maar daar komen de koffers dan toch. We hadden via de airtags gezien dat ze in ieder geval meegevlogen waren, dus je weet dat je niet voor niets staat te wachten.

Op naar de shuttlebus. Nou is dat niet ons sterkste punt, maar dat we eerst bij de verkeerde uitgang staan, kan die bus ook niets aan doen. Als ik naar D loop terwijl wij R moeten hebben, ja dan komt daar geen bus. Dit hadden we best snel in de gaten, dus hup naar R. Binnen een kwartier de juiste bus! Dat is een meevaller zeg. Hij brengt ons snel naar het airport hotel van vannacht. Ziet er netjes uit. Prima standaard kamer.
Ook kunnen we in het hotel wat eten in de bistro, dat is wel zo makkelijk. Morgen worden we hier om 9:15 uur opgehaald door Fraserway en gaat ons avontuur echt beginnen.

Het is nu 21:00, in Nederlandse tijd 4 uur in de nacht, tijd om te gaan slapen!

Tot morgen!

Wij vinden het leuk als je een berichtje achterlaat in ons gastenboek 😉