sep 15

Dag 8 Molly Stark State Park – Quechee / White River Junction

Vrijdag 15 september 2023
Van Molly Stark State Park, VT naar Quechee / White River Junction, VT
Overnachting: Quechee / Pine Valley KOA

Best frisjes vanmorgen bij het opstaan, het is dan ook maar 11 graden. Ik doe zelfs even de kachel aan. We hadden trouwens voor het eerst geen aansluitingen vannacht. Dus geen water, stroom of afvoer. Tot nu toe hadden we eindelijk steeds in ieder geval stroom. Soms ook water en afvoer bijna nooit. Maar nu dan niets van dat alles, maar dat is geen probleem. We zijn zelfvoorzienend. Water hebben we genoeg, en de tanken zijn leeg, dus dat komt helemaal goed. Stroom gaat op de accu, dat is natuurlijk minder dan normaal, maar ook geen probleem. Ook hebben we een zonnepaneel op het dak, dus ook dat heeft zijn voordelen. Koelkast, warm water en de kachel gaan op gas.

Tot zover de wetenswaardigheden van de camper.

We gaan weer op pad. Kiezen weer een mooie route uit en rijden maar! Het rijden hier is al genieten. Vermont is echt een hele mooie staat, heel veel groen, bergen en dalen en mooie wegen die daar tussendoor slingeren.

In Plymouth Notch maken we een cultuur stop. Dit is het geboortedorp van President Calvin Coolidge. Zegt waarschijnlijk niet zo heel veel. Hij was de 30ste president van Amerika van 1923 tot 1929. Het bijzondere aan het verhaal is dat hij ook in zijn geboortedorp is ingezworen als president omdat hij daar op vakantie was toen zijn voorganger plotseling overleed. Het gehele dorp is eigenlijk nu een soort museum, met nog steeds de originele gebouwen. We krijgen een rondleiding in en om de huizen en gebouwen. Wij zijn nooit zo van de rondleidingen, maar ik moet zeggen het was interessant en de man kon het leuk vertellen.

Dan gaan we weer verder, opzoek naar een rode boerderij. Nu zijn die er genoeg, maar de Jenne Farm is één van de meest gefotografeerde boerderijen in Noord-Amerika, sommige zeggen zelfs van de wereld. Maar dat lijkt mij iets overdreven. We rijden wel even verkeerd en komen ook nog voor een afgesloten weg te staan, dus kortom het duurt even voordat we er zijn. Uiteindelijk vinden de boerderij en dan zijn we niet super onder de indruk. Natuurlijk maakt Jos wel even een foto, we hebben dat stuk tenslotte niet voor niets gereden. We snappen trouwens wel dat het een prachtig gezicht moet zijn als hier de herfstkleuren op zijn hoogte punt zijn, dat zal er geweldig uitzien met die rode schuren.

We rijden nog door het stadje Woodstock. Nee, niet die waar we een paar jaar geleden waren van het bekende hippie muziekfestival in 1969, maar Woodstock, Vermont. Ziet er gezellig uit, maar we stoppen er niet, misschien morgen als we zin hebben. We gaan naar de camping een paar kilometer verderop. Een KOA vandaag. Mooi plekkie, het is een grote camping, maar wij staan lekker aan het eind tegen de bosrand, dus dan heb je dat massale niet zo in de gaten.

Jos maakt hamburgers op de barbecue, ik maak een salade erbij en we hebben weer een prima maaltijd. Boven verwachting kunnen we het ook nog buiten opeten, de temperatuur is aardig bijgetrokken tot een graad of 20.

Wij vinden het leuk als je een berichtje achterlaat in ons gastenboek 😉