sep 29

Dag 22 Barrie – Niagara Falls

Vrijdag 29 september 2023
Van Barrie via Fraserway naar Niagara Falls
Overnachting: Embassy Suites by Hilton Fallsview

Inmiddels zijn we weer thuis. We hadden de laatste 2 dagen slechte WiFi en weinig tijd, dus hier nu pas het verslag van de laatste dagen die een mooie afsluiting waren van onze heerlijke vakantie.

Vrijdag rijden we op 8:45 weg van de camping. Alles is ingepakt en de camper is bezemschoon. Dus op naar Fraserway. Nog wel even tanken, want je moet hem met volle tank afleveren. Om 9:30 uur zijn we bij Fraserway, we worden gelijk geholpen door dezelfde man die ons 3 weken geleden ook hielp bij het ophalen. Even een rondje om de camper, hij werpt een blik naar binnen en alles is ok. Nog even het papierwerk, kost een paar minuten en we zijn klaar. Vriendelijk en snel geholpen. De chauffeur van de shuttlebus komt al aangelopen en we kunnen gelijk mee. Er is nog een Duits stel die ook naar het vliegveld gaat. Wij worden netjes naar de terminal gebracht waar je ook makkelijk naar de huurauto’s kunt. Het Duitse stel gaat direct vliegen en worden naar de vertrekhal gebracht. Netjes hoor.

Bij Alamo zijn we direct aan de beurt en dan is het Jeep Time! We mogen uit 2 modellen kiezen en we gaan voor de blauwe Jeep Wrangler Sahara. Nu is de Wrangler echt geen kleine auto, maar als je net weken in een Ford F350 hebt gereden is het toch een soort van klein haha.

We rijden eerst even een stuk via de snelweg om Toronto uit te komen. Het is best druk op de weg. Op een gegeven moment gaan we van de snelweg af en rijden we binnendoor naar Niagara on the Lake. Dit stadje ligt aan het einde van de rivier waar hij uitstroomt in Ontario Lake. Ik herinner mij van 2015 dat dit een leuk stadje is, dus daar gaan we heen om te lunchen. En het is nog steeds leuk! Gezellig druk ook. We lunchen heerlijk buiten op een terrasje bij een Italiaan. We bekijken nog wat winkeltjes in de hoofdstraat en dan gaan we richting de Niagara Falls.

Je rijdt dan bijna helemaal langs de rivier over de Niagara Parkway. Onderweg kom je ook langs een paar attracties. We stoppen bij de White Water Walk. Die gaan we doen. Hier loop je ongeveer 400 meter over een houten wandelpad vlak langs de kolkende rivier. Bizar hoe dat water te keer gaat! De golven kunnen wel 5 meter hoog worden. Dit gedeelte ligt ongeveer 4 km van de daadwerkelijk watervallen, maar omdat de rivier hier door een smalle, hoge kloof gaat, wordt het water er in principe doorheen geperst. Zeer imposant om te zien hoe krachtig het water is.

Ondertussen is het 16 uur en mogen we inchecken in ons hotel, we hebben gekozen voor Embassy Suites by Hilton Niagara Falls Fallsview. Want ja, we willen wel uitzicht op de watervallen als we hier slapen. We rijden naar de hoofdingang waar het een zeer drukke bedoening is. Chaotisch is meer het juiste woord eigenlijk. Maar een hele vriendelijk meneer komt naar ons toe en legt uit hoe het hier werkt. Je hebt 3 soorten van parkeren hier; Valet, Self Parking on-site en Self Parking off-site. Wij kiezen voor de self parking on-site. We krijgen een kaartje voor aan de binnenspiegel en hij loopt voor ons uit naar de ingang van de parkeergarage onder het hotel. Perfect. Met de lift naar de lobby om in te checken, we krijgen kamer 2602, dat is dus de 26ste verdieping. Ja, en dan heb je dus een mooi uitzicht. Nee, een geweldig uitzicht!

De kamer zelf is ook prima. Het is een suite, dus er is een aparte zitkamer, maar vandaar uit kan je de watervallen niet zien. Die zie je alleen vanuit de slaapkamer. Wij zetten 2 stoelen uit de zitkamer voor het raam in de slaapkamer, je komt hier tenslotte voor het uitzicht. Je hebt zicht op alle drie de watervallen; Horseshoe Falls, de American Falls en de Bridal Veil Falls. Er hangt veel mist van de waterval boven de Horseshoe Falls, het is een machtig gezicht.

In het hotel zit ook een TGF-restaurant waar we gaan eten. Na het eten lopen we naar de watervallen, inmiddels is het donker en de watervallen zijn dan verlicht. Erg indrukwekkend. Vorige keer hebben we ze alleen op de dag gezien en niet in het donker. Is toch weer heel anders. De volle maan erboven maakt het compleet.

Om 22 uur is er vuurwerk, maar dat gaan we bekijken vanuit de hotelkamer, we denken dat dat mooier is. Dat is ook wel zo, maar eerlijk gezegd is het vuurwerk niet heel spectaculair. Misschien zijn wij verwend in Nederland met prachtig vuurwerk met oud en nieuw. Dat zou kunnen. Dit is gewoon leuk en bij de watervallen maakt het wel speciaal natuurlijk.

Dan vallen onze luiken wel dicht. Morgen vliegen we pas om 21:00 uur, dus we hebben nog een hele dag.

Wij vinden het leuk als je een berichtje achterlaat in ons gastenboek 😉