sep 25

Dag 18 Grand Isle State Park – Wilmington

Maandag 25 september 2023
Van Grand Isle State Park, VT naar Wilmington, NY
Overnachting: Lake Placid / Whiteface Mtn. KOA

Vandaag gaan we een stukje varen! Dat wil zeggen, we maken de oversteek naar de andere kant van het meer per veerboot. Gisteren reden we via een soort lage brug naar het eiland, nu verlaten het eiland aan de andere kant via de veerboot. We nemen de route Grand Isle, VT to Plattsburgh, NY. We hoeven niet lang te wachten totdat er een ferry aan komt waar wij op gaan. De oversteek duurt maar 15 minuten en dan zijn we weer in de staat New York.

We rijden eerst een beetje verkeerd maar uiteindelijk hebben we de gewenste route te pakken. We rijden nu door het Adirondack gebergte en we gaan richting Wilmington. Iets voorbij onze camping van vanavond ligt de High Falls Gorge. Daar gaan we eerst heen. Een stukje wandelen is ook wel weer eens fijn. Nou, heel erg spannend wandelen is het hier niet. Het zijn allemaal aangelegde paden en trappen. De kloof en de waterval zijn wel mooi om te zien. We lopen uiteindelijk nog geen 2 km, het is de moeite haha. Terug in het entree gebouw lunchen we in het café en bekijken nog even de gift shop.

De Gorge, en ook onze camping liggen aan Route 86, dat is een scenic byway en hij heeft terecht die naam. De weg loopt langs de West Branch of Ausable River. Ook hier zijn al best veel herfst kleuren te zien langs de oever op de bergen. We stoppen regelmatig bij een uitzichtpunt om te genieten van de uitzichten. We rijden nog een soort van rondje in de omgeving. Komen ook nog door Lake Placid. Ja, inderdaad, bekend van de Olympische Spelen van 1932 & 1980. Dit stadje is eigenlijk een aaneenschakeling van hotels. Als wintersport gebied is dit duidelijk erg populair. Maar goed, dat is de gehele omgeving hier, dat is niet zo gek met deze bergen en de koude winters hier.

Gelukkig is het vandaag niet koud, 20 graden wordt het met een heerlijk zonnetje. Nog steeds niet veel wind. In de nachten dus wel wat kouder, maar dat is dan weer goed voor het verkleuren van de bladeren. Elk nadeel heb zijn voordeel 😃

Wij vinden het leuk als je een berichtje achterlaat in ons gastenboek 😉