mei 14

Dag 1 – Naar Boston

Zaterdag 13 mei 2017
Van Amsterdam naar Boston
Overnachting: Best Western Plus New Englander

Best vroeg voor de zaterdag, maar om half 7 vertrekken we. Bedankt William dat je ook zo vroeg je bed bent uitgekomen voor ons. Het is rustig op de weg en iets na 7 uur zijn we dan ook al op Schiphol. We verwachten geen drukte meer, de vakantie periode is tenslotte alweer voorbij. Foutje! Gelijk bij binnenkomst is het al mega druk, een gekrioel van mensen en koffers.

Wij vliegen met Delta en bij balie 12 lopen we naar binnen om de koffers af te geven. Ook dit doen meer mensen. Er zit in ieder geval beweging in de rij, dat is wel fijn. Eenmaal de koffers ingecheckt door naar de veiligheids check. Vlak voordat we daar aankomen krijgen we eerst de veiligheids vragen, ook goed. Dit kan ook nog bij de gate, ze hebben het in tweeën opgesplitst ivm de drukte. Dan dus de security. Kan hier heel snel gaan weten we. Maar ja, als dan de bakken (waar je je tas, jas, laptop, e.d. in moet leggen) op zijn en er vooral geen nieuwe gebracht worden. Tja, dan stagneert de boel wel he.

Maar goed, ook daar komt het uiteindelijk goed en mogen ook nog gewoon alle elektronische apparaten groter dan een telefoon in de handbagage mee genomen worden. Nog “even” door de douane en dan ben je echt op vakantie. Hehe, bakkie koffie gaat er nu wel in. Van binnenkomst tot door de douane heeft een uur geduurd, valt misschien nog best mee, maar we weten dat he veel sneller kan.

Na de koffie lopen we naar de gate, nummer D42. Ziet er een beetje vreemd uit. Je ziet geen slurf en ook geen vliegtuig. Om 9:30 gaan we instappen, wat super chaotisch verloopt. Iedereen tegelijk, wordt geen gebruik gemaakt van stoelnummers of zo. Eenmaal door de deur ga je met een trap naar beneden en sta je buiten. Oh. En daar staat dan een bus. Weer oh. Die al propvol zit, maar blijkbaar kunnen er nog meer bij. De bus brengt je naar het vliegtuig die een heel stuk verder op Schiphol staat. En dan dus ouderwets met de trap het vliegtuig in, er zijn gewoon geen slurven meer beschikbaar. Dit is echt wel een beetje een miskleun van Schiphol.

Maar we zitten, vertrekken een half uurtje te laat. Maar dat wordt dubbel en dwars goedgemaakt door de piloot. We komen 3 kwartier vroeger aan dan gepland in Boston. Onderweg prima verzorging. Filmpje, muziekje en zelfs heel even een dutje.

Op naar Alamo voor de auto. Shuttlebus komt direct aanrijden en bij de balie zijn maar twee mensen voor ons. Na het afslaan van een extra verzekering en een upgrade gaan we naar de garage. Daar hebben we keus uit 4 verschillende auto’s. We gaan voor de GMC Acadia. Nooit van gehoord, maar ziet er prima uit. Foto volgt morgen. Er zit zelfs navigatie is (we hadden de TomTom meegenomen) dus dat is mooi. Hup, adres van het hotel erin, net buiten Boston. Nu moeten wij nog even vriendjes worden met deze navigatie blijkt al snel. Ze zegt dingen een beetje laat vinden wij. Dus als je dan links zit op een 5 baans weg en rechts af moet, dan lukt dat zeg maar niet meer. Het is namelijk behoorlijk druk rondom Boston op de weg. Kortom; we rijden hier en daar verkeerd maar ook dit komt weer goed uiteraard.

De Best Western zit er keurig uit. Na wat luieren besluiten we nog even op zijn Amerikaans naar de Mall te gaan. Is 10 minuten rijden, iets verderop in Burlington. Het is ongeveer 4 uur en superdruk op de weg, duurt dus iets langer dan 10 minuten. Ook de Mall is superdruk, maar dat is dan wel weer leuk. Tenminste een Mall die niet half leeg staat. We kopen niet veel, kijken wel veel en eten nog even iets in de food court. Heel veel trek hebben we nu ook weer niet.

Dan is het mooi geweest voor vandaag, terug naar het hotel en op tijd naar bed. Wat in ons geval heel vroeg is dus. Morgen is het plan om naar het centrum van Boston te gaan, ze geven echter veel regen op voor morgen. Dus we kijken het even aan. Vandaag was het bewolkt, maar wel droog.

Voor nu welterusten!

Plaats een bericht

You must be Ingelogd als to post a comment.