mei 22

Dag 9 – Old Orchard Beach

Zondag 22 mei 2017
Old Orchard Beach
Overnachting: Old Orchard Beach Inn

We beginnen de dag met een prima ontbijt in de Inn. Daarna nog even relaxen in het zonnetje op de veranda. We hebben om 12.00 uur afgesproken bij Bill en Carol, dus de rest van de ochtend doen we wat sight-seeing in de omgeving. Het is lekker weer, ongeveer 20 graden en weinig wind.

Om 12.00 uur rijden de oprit op bij Bill en Carol. Prachtig huis in een mooie wijk. Binnen kletsen we even bij en dan gaan we op pad. Bill zegt: The tour begins! We gaan langs diverse stranden in de buurt en mooie uitzichtpunten op de zee. Ook zien we nog een andere vuurtoren. Uiteindelijk gaan we lunchen in South Portland bij Docks Seafood. Wij eten er een heerlijke fish & chips. Maar hele kreeften zijn hier ook mogelijk. We hebben geen drinken erbij genomen want we hebben onze eigen fles wijn bij ons! Dit restaurant verkoopt geen alchohol, maar je mag het wel zelf meenemen. BYOB (Bring your own bottle). Hoe apart is dat.

Ook zien we nog even de horse track in de buurt, er begint toevallig net een paarden race. Dus dat is even leuk om te zien. De laatste stop is een rondje over de golfbaan waar Bill twee keer in de week gaat golven. Tegen 16.00 uur zijn we terug bij hun huis en nemen we afscheid. Ook dit was weer een leuke ontmoeting.

Terug in de Inn gaan eerst de voetjes even omhoog. Al met al zijn we toch een beetje moe van de laatste dagen. Maar we hebben nog een paar dagen om bij te komen voordat we naar huis vliegen, dus dat komt helemaal goed!

Voor het avondeten lopen we naar de zee. Ja, dat hele stuk wat we gisteren met de auto deden gaan we nu lopen. Lopend tot aan de zee is toch zeker een kleine 10 minuten ;-). Links en rechts zitten veel souvenir winkels, maar niet het soort waar je echt naar binnen wilt. Overal de zelfde t-shirts en handdoeken. Maar ach, dat hoort bij een badplaats he. Er zitten ook nog een paar leuke winkels tussen.

Bij de pier aangekomen blijkt die nog gesloten te zijn. Ook de kermis is nog dicht, maar dat vinden we niet erg. Alles gaat volgend weekend open als het seizoen begint. We lopen nog een stukje over het strand en in de hoofdstraat vinden we tussen alle take-out restaurantjes ook nog een normaal restaurant. Bij de Bell Bouy eten we lekker en worden we zeer vriendelijk geholpen, ja we hebben een goede keus gemaakt.

We lopen terug naar de Inn, werken nog even aan de verslagen en gaan lekker slapen. Morgen gaan we weer een stukje verder op ons route, langzaam richting Boston.

Plaats een bericht

You must be Ingelogd als to post a comment.