mei 21

Dag 7 – Freeport

Vrijdag 19 mei 2017
Freeport
Overnachting: Best Western Freeport Inn

Onze laatste volle dag in Freeport en omgeving. We hebben prachtig weer, niet zo belachelijk warm als gisteren, maar gewoon heerlijk 25 graden. Het weer van gisteren was hier zelfs op het nieuws, nog nooit was het in mei hier zo warm. All time record!

Maar goed, over tot de orde van de dag. Met Wayne en Stacey rijden we naar de haven van Portland. Hier vertrekken de boten van de Casco Bay Lines. Op dit moment buiten het seizoen vaart alleen de Mailboat nog maar. Maar dat is ook eigenlijk de leukste. Deze boot vaart langs diverse eilanden in de Casco Bay om de post te bezorgen en ze nemen dus ook passagiers mee. Als je post zegt denk je aan wat brieven, kaarten, een krant misschien en wat rekeningen. Maar nee, deze boot brengt nog veel meer naar de eilanden. Er is van alles aan boord; een bank, een aantal matrassen, potgrond en zelfs een auto.

Erg leuk om te zien hoe dat allemaal afgeladen wordt. En ondertussen vaar je tussen de prachtige eilanden door met schitterende huizen erop. Het was heerlijk op het water. Je weet nooit hoelang deze boottocht precies duurt. Vandaag best lang omdat er veel “post” was.  Na ruim drie uur gaan we in Portland weer van boord met rood verbrandde hoofden.

We rijden door South Portland, Wayne zijn geboorte stad, en gaan een lekker ijsje eten bij Red. Red bestaat al sinds 1952 en is beroemd in de stad. Niets te veel gezegd, ijs is heerlijk!

Daarna is het tijd voor vuurtorens! Vinden wij altijd geweldig om te zien. In Maine zijn er 64 vuurtorens langs de kust. Dat is een beetje teveel voor deze vakantie. Wayne en Stacey hebben er drie voor ons uitgezocht in de directe omgeving. De bewolking is trouwens aardig toegenomen vanmiddag en ook de wind doet leuk mee opeens. Op de golfbrekers waai je bijna weg. Maar de vuurtorens zijn de moeite waard!

Bij de Bug Light, een schattig vuurtorentje, is ook een Liberty Ship Memorial.
Liberty-schepen waren vrachtschepen die gedurende de Tweede Wereldoorlog werden gebouwd in de Verenigde Staten volgens een eenvoudig standaardontwerp. Ze konden snel en goedkoop in grote series gebouwd worden en werden het symbool van de industriële militaire massaproductie van de VS gedurende de oorlogsjaren. (Bron: Wikipedia)
Ook brengen we een bezoekje aan het kleine museum en natuurlijk de gift shop.

Zo dat was een volle en leuke dag, maar hij is nog niet over. Even relaxen we een uurtje op de kamer en rijden dan naar het huis van Wayne en Stacey. Zij hebben heerlijk gekookt voor ons en we hebben een zeer gezellige laatste avond met elkaar. Morgen gaan wij tenslotte weer verder. Het was echt heel leuk om deze dagen met hen door te brengen. Ze hebben ons zoveel laten zien, echt geweldige mensen. Morgenochtend zien we ze nog even, dus nog geen good bye voor nu.

Maar wel een good night!

Plaats een bericht

You must be Ingelogd als to post a comment.